پچ پچ نیوز

پچ پچ نیوز

پچ پچ نیوز
پچ پچ نیوز

پچ پچ نیوز

پچ پچ نیوز

تحقیق و بررسی کشت مکانیزه سیب زمینی


تحقیق و بررسی کشت مکانیزه سیب زمینی

تحقیق و بررسی کشت مکانیزه سیب زمینی

فرمت فایل : doc

حجم : 46

صفحات : 53

گروه : کشاورزی و زراعت

توضیحات محصول :

مقاله کشت و زراعت سیب زمینی

آماده سازی بستر کشت
برای دستیابی به حداکثر عملکرد با غده هایی بدون عیب و نقص و دارای شکل خوب و ایجاد پشته هایی که غده های سیب زمینی به آسانی و با سرعت برداشت شوند عملیات آماده سازی سبز کشت دارای اهمیت فراوانی است. در پائیز قبل از کشت، زیرکنی با ساب سویل لازم است و بعد زمین را شخم زده و به همان ترتیب رها می نمایند تا سرمای زمستان آفات موجود در خاک را از بین ببرد و علفهای هرز بر اثر بیرون ماندن ریشه خشک گردند. در بهار مجددا زمین را شخم زده عمق شخم در این حالت تا میزانی است که ریشه گیاه بتواند نفوذ نماید.

...

کنترل اندازه غده:
از بین بردن ساقه و برگ سیب زمینی برای کنترل اندازه غده هایی که بعدابه عنوان بذر به کار می روند در بعضی نقاط از اهمیتی نسبی برخوردارمی باشند. عوامل دیگری در این مورددر از بین بردن ساقه و برگ دخالت دارند.درآیداهو (آمریکا) از بین بردن ساقه و برگ قبل ازبرداشت غده در اغلب موسسات تولید بذر سیب زمینی معمول است.

...

اندازه های غده های سیب زمینی  
سیب زمینی هاییکه در مزرعه مورد ازمایش به دست امد اغلب دارای اندازه بسیار بزرگی بودند و ازمایش نشان داد که اسیب دیدگی غده هیچ گونه ارتباطی با اندازه غده ندارد. متوسط وزن غده های نمونه برداری شده در حدود 204 تا 301 گرم بود.

قیمت محصول : 10000 تومان

دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.